Savo Malt Oy:n investointi on edennyt loppusuoralle

Hyvää kevättä kaikille osakkeenomistajillemme!

Savo Malt Oy: n investointi on edennyt loppusuoralle. Parhaillaan teemme höyrykattilan ja rumpumallastamon käyttöönottoon liittyviä koeajoja ja rakennuksen käyttöönottotarkastus on sovittu 7.4.2022. Rakennus on silloin valmis ja luovutuskunnossa, rakennuksen ulkopuolisia ajoteiden ja parkkipaikkojen pinnoituksia lukuun ottamatta. Tuotanto käynnistyy viikolla 15.

Investointi on ollut poikkeuksellisen haasteellinen. Heti investointipäätöksen jälkeen tuli koronasta johtuva kysyntähuippu, josta seurasi tarvikepula sekä rakennustarvikkeiden äkillinen hinnannousu. Onneksi ELY-keskus huomioi asian avustuksissamme.

On tullut aika kiittää kaikkia tästä yhteisestä projektista. Olen päättänyt sanoutua irti Savo Malt Oy:n toimitusjohtajan tehtävästä 1.4.2022 alkaen, eläkkeelle siirtymisen vuoksi. Yrityksen toimitusjohtajana aloittaa 1.4.2022 Mikko Rajamäki.

Tämä investoinnista tuotantoon siirtyminen on sopiva ajankohta myös vetäjän vaihtumisella. Mikko Rajamäellä on vankka kokemus toimimisesta eri yhtiöissä. Sitä tarvitaan tulevaisuuden haasteiden edessä.

Olemme palkanneet myös Savo Malt Oy:n tuotanto- ja tuotekehityspäälliköksi 1.2.2022 alkaen elintarviketieteiden maisteri Mirja Kiurusalmen, josta koulutamme mallasmestaria.

Tiedotusvälineet ovat olleet kiinnostuneita yrityksestämme varsinkin, kun tuomme alueellemme kokonaan uutta tuotantoa sekä uusia tuotantomahdollisuuksia alueen maatiloille. Tänään tuotantolaitokseen tutustuvat useiden lehtien toimittajat sekä Ylen aluetoimitus, joka tekee jutun yrityksestämme Itä-Suomen alueuutisiin televisioon ja radioon.

Hyvää vuoden jatkoa toivottaen,

Markku Laitinen